Back
Next
Під залізничною технікою мається на увазі велика і різноманітна група колісно-рейкового техніки, що відрізняється призначенням, умовами експлуатації і, як наслідок, вимогами, що пред'являються до її окраске.К залізничної техніки відносяться: тепловози, електровози, електро- і дизель-поїзди, залізничні пасажирські вагони,  вантажні вагони, платформи, контейнери, думпкари, хопери, цистерни, автомотриси, мотовози, дрезини тощо.

Залізнична техніка експлуатується в умовах різного клімату - від холодного до тропічного  .  При цьому поряд з атмосферними впливами впливом рухомий склад може підпадати під вплив кислот, лугів, мінеральних масел, бензину, ПММ та ін. Нафтопродуктів, абразивного впливу піску і пилу і цілої низки інших негативних факторів.  Тому забарвленні рухомого складу і, зокрема, вибору лакофарбових матеріалів для цієї мети має першочергове значення. 

Для забезпечення захисту металевих поверхонь залізничної техніки від процесу корозії під впливом погодних умов і впливом корозійних агентів стадії фінішної забарвлення передує процес ґрунтування.  Наявність грунтовки забезпечує адгезію наступних шарів ЛФМ до металевої підкладці і запобігає утворенню іржі на поверхні металу в процесі експлуатації техніки.  Крім того, в ряді випадків шар грунтовки служить самостійним покриттям.
Особливості грунтовок для залізничної техніки. 
Грунтовки для залізничної техніки повинні володіти рядом переваг: мати відмінні фізико-механічні властивості і, в першу чергу, високу адгезію до поверхні «чорного» металу.  Грунтовки для залізничної техніки повинні володіти антикорозійними властивостями;  покриття грунтовки повинно протистояти різних атмосферних впливів: різких перепадів температур, вологості, опадів, впливу прямих променів сонячного світла (особливо для грунтовок, використовуваних в якості самостійного покриття);  бути сумісними з більшістю емалей, використовуваних для фарбування рухомого складу;  мати відносно низький час висихання. 

Для грунтування залізничної техніки традиційно використовуються наступні марки грунтовок:
ВЛ-02 - вінільні фосфатуюча грунтовка, застосовується, як правило, для попереднього грунтування металевих поверхонь. 

ГФ-021 - алкідна грунтовка, використовується для фарбування дерев'яних вагонів-«теплушок» і дерев'яних елементів рухомого складу. 

УР-0273 - поліуретанова двухупаковочная грунтовка, застосовується для грунтування кузовів залізничного транспорту (електровозів, пасажирських вагонів та ін.). 

ФЛ-03К - фенольна ґрунтовка, використовується для попереднього грунтування залізничної техніки перед фарбуванням. 

ХС-059 - сополімерний-вінілхлоридна швидковисихаюча двухупаковочная грунтовка, що застосовується для фарбування зовнішніх поверхонь залізничних цистерн і вантажних вагонів. 

ЕП-057 - епоксидна цинкнаповнені протекторна двухупаковочная грунтовка, призначена для захисту металевих поверхонь залізничної техніки від корозії.

Для забезпечення гарної адгезії покриття грунтовки до поверхні металу останню необхідно попередньо ретельно підготувати: очистити від пухкої пластової іржі, видалити пил, бруд, знежирити.  Якщо поверхня була раніше забарвлена, необхідно видалити залишки неміцно тримається покриття механічним або хімічним способом і наносити шар грунтовки.
ГРУНТОВКИ ДЛЯ ЗАЛІЗНИЧНОЇ ТЕХНІКИ