Back
Next
ВЛАСТИВОСТІ І ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ СУДНОБУДІВНИХ ЕМАЛЕЙ
В процесі експлуатації річкові та морські судна піддаються постійному агресивного впливу навколишнього середовища. Різна ступінь солоності води, постійна вологість, перепади температури, вплив живих мікроорганізмів диктують високі вимоги до покриттів.

Для захисту матеріалів від негативних факторів використовуються спеціальні суднові емалі (друга назва - корабельні фарби). Незважаючи на те що для обробки різних поверхонь застосовуються склади з певними характеристиками, ця категорія ЛФМ все ж має ряд спільних властивостей.

Від інших видів складів суднові емалі (корабельні фарби) відрізняють:

стійкість до руйнівної дії солоної води;

здатність захищати матеріали від руйнування в умовах високої вологості і при постійному контакті з водою;

стійкість до впливу повітря і вітру;

стійкість до вигорання;

вогнестійкість;

світловідбивну здатність;

стійкість до зношування і обростання мікроорганізмами;

відсутність токсичних компонентів, небезпечних для навколишнього середовища.
Особливості використання суднових фарб

Мабуть, головною особливістю спеціальних корабельних складів є їх вузьке призначення. На судні виділяється сім областей, для обробки яких використовуються різні види фарб:

метал нижче ватерлінії фарбують складами на основі епоксидних смол;

надводний борт - фарбою на епоксидній основі, але більш концентрованою;

палубу - ЛФМ з додаванням стабілізаторів, що захищають покриття від агресивних речовин;

надбудови і оснащення - поліуретановими фарбами;

внутрішні приміщення - алкідними емалями;

вантажні відсіки і резервуари з водою - епоксидною фарбою з додаванням нейтральної по

хімічним складом мастики;

трюми для горючих речовин - матеріалами на епоксидної основі, у складі яких немає розчинників.


Крім вузької сфери використання тих чи інших складів, в число їх особливостей входять невисока швидкість висихання (всі шари сохнуть не менше 6 діб), а також дуже велика витрата (не менше літра при одношаровому фарбуванні двох квадратних метрів поверхні).